Нещодавно в бібліотечній роботі почала
використовувати СКРАЙБІНГ –новітня техніка презентації (від англійського scribe – ескізи або малюнки). СКРАЙБ – презентація відображає кардинальні
поняття розповіді та взаємозв’язок між ними. Наразі СКРАЙБІНГ інноваційна
технологія, з допомогою якої можна привернути увагу слухачів, забезпечити їх
додатковою інформацією та виокремити головні моменти доповіді. Крім того
проглядати СКРАЙБ набагато цікавіше, ніж звичайне відео. Зображення, що з’являються
з – під пера, ручки, маркера – це мальований
вид СКРАЙБІНГУ. Аплікаційний – на
аркуші паперу або будь-який інший фон у кадрі викладаються (наклеюють) готові
зображення, відповідні озвученому тексту. Фланелеграфний
– використовують старий добрий забутий фланелеграф. Це вже майже театр! Добре
підходить для «екранізації» казок та
інших історій для дітей. Комп’ютерний
– найпростіший СКРАЙБІНГ, який можна створити навіть із допомогою програми Power Point: у такій анімованій презентації зображення на слайдах з’являються
поступово, відповідно до оповідання «за кадром». У цьому випадку дотримуються
основного принципу СКРАЙБІНГА – «ефект паралельного проходження» , та комбінований вид СКРАЙБІНГУ.
СКРАЙБІНГ:
сприяє підвищенню професійного рівня бібліотекаря, спонукає шукати нові
нетрадиційні форми й методи роботи, проявляти творчі здібності;
сприяє підвищенню інтересу дітей до читання.
Знайдеться місце СКРАЙБІНГУ й у
бібліотеці. Голосні читання викликають щирий інтерес і захоплення у дітей. Юні
читачі мають образне бачення прочитаного, тому важливим є їхнє самовираження
через малюнок – ілюстрацію до прочитаної вголос казки. СКРАЙБІНГ сконцентрує увагу дітей і
дозволить не тільки продемонструвати, але й озвучити побачене.
У вигляді скрайбінга бібліотека
пропонує учням різноманітні конкурси, вікторини, бібліотечні уроки, знайомить з
новинками літератури. Таким чином, практично будь – яке творче завдання може
бути представлене у вигляді скрайбінга. Головне в понятті скрайбінга: він
необхідний для візуалізації інформації. Завдання СКРАЙБ – презентації – донести
інформацію, зробити її привабливою для слухача і глядача, допомогти краще її
запам’ятати й засвоїти.
Так отримавши книгу, керівника ВІДЧ Євгенії
Пірог «Хлопчик Вітерець та Золота Планета» , діти створили СКРАЙБІНГ за книгою.
Після побаченого СКРАЙБІНГУ
запропонувала дітям ігри «Як ти уявляєш найкращу планету?», «Чи стане
Вітерець справжнім Вітром Перемін?», де діти не малюють конкретні фігури,
події, а виражають свій настрій і почуття кольровими плямами, квіточками,
хмарками…